Pomyślmy, że dla małej mrówki przeniesienie 40-krotnie cięższego liścia nie stanowi żadnego problemu. Dla człowieka to jakby przenieść 3,5 tonowy blok marmuru. Nie zostaliśmy stworzeni do noszenia ciężarów. Jednak w przeciwieństwie do silnej mrówki człowiek ma coś, co umożliwia przeniesienie tysiąc razy większych ładunków. Mianowicie pomysłowość.
To ona pozwoliła Archimedesowi na wypowiedzenie słynnego zdania: Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę ziemię. Gdyby nie wynalazek dźwigni, człowiek nie mógłby stworzyć piramid, wieżowców i innych znamienitych budowli. Zasada działania dźwigni jest prosta – stosujemy mniejszą siłę i uzyskujemy działanie jej większego odpowiednika. Najprostsza konstrukcja dźwigni opiera się na dwóch klasycznych elementach: osi i beli. I okazuje się, że podobna zasada działania występuje w dźwigach hydraulicznych wykorzystywanych w transporcie HDS (w Krakowie – jeśli takiego poszukujesz, zobacz naszą ofertę).
Hydrauliczny dźwig samochodowy łączy dwie koronne zalety techniki: prostotę wykonania przy szerokim poziomie zastosowania. W czasach tak szybkiego rozwoju naszej cywilizacji, samochód może dojechać w każde miejsce i o każdej porze. Nie jest to zawsze takie oczywiste…
- Po pierwsze, pociąg zdolny do przewożenia ogromnych ładunków nie zawsze może dojechać na miejsce ze względu na brak torów.
- Po drugie, angażowanie samolotu czy helikoptera do przewozu ładunku jest zbyt kosztowne.
- Po trzecie, niektóre dźwigi są zbyt duże, by móc wjechać w daną lokalizację. Zawsze wynajęcie samochodu do przewozu ładunku i oddzielnego dźwigu do jego rozładowania to podwójny wydatek.
Jedynie transport HDS umożliwia przewóz bez dodatkowych kosztów.
HDS wykorzystuje ciśnienie płynu o maksymalnej gęstości – najczęściej jest nim specjalny olej. W najprostszej konstrukcji mamy dwa tłoki. Jeśli jeden naciska na płyn, to płyn zaczyna wypychać drugi tłok. Większość samochodów z HDS wykorzystuje dwubiegowe pompy, do których podłączony jest silnik. Główna pompa służy do właściwego podniesienia ciężaru, a druga pompa do utrzymania podparcia, żeby samochód nie mógł się wywrócić. W ten sposób możemy zawieźć na wskazane przez Ciebie miejsce ładunek.