Technika

HDS – kwintesencja myśli technicznej

Pomyślmy, że dla małej mrówki przeniesienie 40-krotnie cięższego liścia nie stanowi żadnego problemu. Dla człowieka to jakby przenieść 3,5 tonowy blok marmuru. Nie zostaliśmy stworzeni do noszenia ciężarów. Jednak w przeciwieństwie do silnej mrówki człowiek ma coś, co umożliwia przeniesienie tysiąc razy większych ładunków. Mianowicie pomysłowość.

To ona pozwoliła Archimedesowi na wypowiedzenie słynnego zdania: Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę ziemię. Gdyby nie wynalazek dźwigni, człowiek nie mógłby stworzyć piramid, wieżowców i innych znamienitych budowli. Zasada działania dźwigni jest prosta – stosujemy mniejszą siłę i uzyskujemy działanie jej większego odpowiednika. Najprostsza konstrukcja dźwigni opiera się na dwóch klasycznych elementach: osi i beli. I okazuje się, że podobna zasada działania występuje w dźwigach hydraulicznych wykorzystywanych w transporcie HDS (w Krakowie – jeśli takiego poszukujesz,
zobacz naszą ofertę).

Hydrauliczny dźwig samochodowy łączy dwie koronne zalety techniki: prostotę wykonania przy szerokim poziomie zastosowania. W czasach tak szybkiego rozwoju naszej cywilizacji, samochód może dojechać w każde miejsce i o każdej porze. Nie jest to zawsze takie oczywiste…

  1. Po pierwsze, pociąg zdolny do przewożenia ogromnych ładunków nie zawsze może dojechać na miejsce ze względu na brak torów.
  2. Po drugie, angażowanie samolotu czy helikoptera do przewozu ładunku jest zbyt kosztowne.
  3. Po trzecie, niektóre dźwigi są zbyt duże, by móc wjechać w daną lokalizację. Zawsze wynajęcie samochodu do przewozu ładunku i oddzielnego dźwigu do jego rozładowania to podwójny wydatek.

Jedynie transport HDS umożliwia przewóz bez dodatkowych kosztów.

HDS wykorzystuje ciśnienie płynu o maksymalnej gęstości – najczęściej jest nim specjalny olej. W najprostszej konstrukcji mamy dwa tłoki. Jeśli jeden naciska na płyn, to płyn zaczyna wypychać drugi tłok. Większość samochodów z HDS wykorzystuje dwubiegowe pompy, do których podłączony jest silnik. Główna pompa służy do właściwego podniesienia ciężaru, a druga pompa do utrzymania podparcia, żeby samochód nie mógł się wywrócić. W ten sposób możemy zawieźć na wskazane przez Ciebie miejsce ładunek.